Waar staan we voor?

Zandhoven, een pareltje in het midden van de provincie.

Heb jij ook het gevoel van “thuis” komen, wanneer je enkele weken op vakantie geweest bent? Het gevoel van “blij dat ik toch weer thuis ben, hier is het toch goed”. Het alledaagse van vroeger komt op die momenten iets meer in de schijnwerper, we herontdekken  hoe knus en gezellig ons huis weer is.

Ook op gemeentelijk vlak is dit zo. Hoeveel bezoekers zeggen ons niet : “ Wat hebben jullie een mooi dorp, verzorgd, knap onderhouden wegen, mooi om te fietsen en te wandelen”. Als inwoner “zien” we deze mooie dingen niet altijd meer, logisch, want we zijn dat gewoon. Toch mogen we echt wel fier zijn over Pulle, Pulderbos, Viersel, Massenhoven en Zandhoven zelf. Mooie dingen komen er niet van zelf.  Een tuin waar niet in gewerkt wordt, staat vol onkruid.

Inderdaad.  Onze infrastructuur is mooi en verzorgd. Maar 220 km wegen  onderhouden - winter en zomer – vergt veel moeite. In het aanleggen van pleinen en perken,het intact houden van historische en andere gebouwen kruipt veel werk. Een goede visie op ruimtelijke ordening, milieu en veiligheid is niet evident.

Maar er is veel meer… Mensen zijn belangrijk.  Onze verenigingen vormen de fundamenten van ons sociaal leven. Dank zij deze vele vrijwilligers hangt Zandhoven nog aan elkaar, werken mensen samen  en verwezenlijken ze elke dag knappe dingen.

CD&V staat al decennia lang aan het roer van onze gemeente. Al wat verkeerd loopt is bijgevolg onze schuld,maar… al wat goed is – en dat is toch het overgrote deel -  is gerealiseerd dankzij onze bestuursploeg.  Jarenlang beheren we als een goede huisvader al de domeinen van een modern  gemeentebestuur. Onze zorg gaat uit naar het welzijn, het geluk, het werk, het gezin van onze inwoners.

Onze vele CD&V- mandatarissen staan met hun twee voeten in het dagelijkse leven van Zandhoven, ze zijn erg bereikbaar en hebben een luisterend oor.  We vormen één hechte ploeg en zoeken samen oplossingen voor opduikende problemen. We doen dit enerzijds uit een CD&V- overtuiging, maar veel meer uit een plaatselijk aanvoelen. Partijpolitiek is niet dé inzet van ons idealisme. Onze inwoners, klein en groot, jong en oud, arm en rijk verdienen ons respect. Voor hen willen we werken, aan hun toekomst bouwen we : daar staan we voor.

Dank zij uw hulp en inbreng blijft  Zandhoven een pareltje in het midden van de provincie.