Pulle

vrijdag, 21 juni, 2013

Pulle is gelegen in een uiterst landelijke omgeving, kijk maar naar de dorpskern die omgeven wordt door weiden, akkers en bossen. Verscholen in dit landelijk kader vindt men het domein Fatima, reeds lange tijd een oase van rust voor de Pullenaren. Wie zich naar de andere kant van Pulle verplaatst, komt terecht in het prachtige natuurdomein Krabbels, een plek waar menig wandelaar zijn hart kan ophalen. De rust die Pulle uitstraalt sterkt de Pullenaren, dat getuigen meerdere honderdjarigen in deze deelgemeente. Het bloeiende verenigingsleven zorgt er, naast de rust, voor een aangename bedrijvigheid en de verzustering met het Duitse Heinebach geeft Pulle een mooie, internationale toets. Het Pulse feestcomité zorgt er bovendien voor dat geen enkele speciale gebeurtenis de Pullenaren voorbij zal gaan.

In Pulle vind je aldus een mooi evenwicht tussen rust en bedrijvigheid, wat eens te meer verklaart  waarom Pullenaren zo trots zijn op “hun Pulle”.