NIEUWSBRIEF  Lente 2018

Beste lezers,

De lente komt in ‘t land, de natuur ontwaakt, de mensen schudden de naweeën van het zomeruur af en de gemeentepolitiek nadert het traditionele   zesjarig hoogtepunt : gemeenteraadsverkiezingen in ‘t najaar.

Dit wil o.a. zeggen dat er naarstig aan lijstvorming wordt gedaan onder alle kleuren en idealen.  Dat er hard geklapt en gehandeld wordt achter de schermen van elke partij om zo sterk mogelijk naar de kiezer te komen.  Dat dit allemaal schouder tegen schouder moet gebeuren om de kiezer te overtuigen hoeft geen tekening.

Onze partij, met de burgemeester op kop, vreest de verkiezingen niet.  We kijken er wel naar uit want  op de tweede zondag van oktober spreken de vijf dorpen van Zandhoven zich uit over het gevoerde beleid en de bewierookte plannen.

Onze partij schaart zich, tot spijt van wie het  zich benijdt, achter het masterplan voor de vijf deelgemeenten.  Een gefilterd droombeeld van onze dorpen, onze gemeente, voor de volgende legislatuur.  Het plan is zo groots opgevat dat het nooit op enkele jaren kan gerealiseerd worden.  Stuk voor stuk zullen de stukjes als een mooie puzzle in elkaar worden gepast in de vijf deelgemeenten.

Tot tijdelijke ergernis maar ook tot defintieve welstand en verbetering worden er steeds en dus ook nu werken uitgevoerd.  De inspraak van de inwoners telt mee in de realisaties.  Dit is de verdienste van de meerderheidspartij die al jaren een beleid voert dat inspeelt  op de vraag van onze inwoners, van onze kiezers.

We zijn er steeds meer van overtuigd dat we ook nu, de afgelopen zes jaar, enorm veel gepresteerd hebben.  En dit alles zonder belastingverhoging .  De enquetes in de diverse media tonen dan ook aan onze inwoners content zijn.  Zandhoven als gemeente die vijf dorpen berbergt staat duidelijk bovenaan als de inwoners bevraagd worden over het vertrouwen en de levenkwaliteit in onze gemeente.  Hierover werd dan ook met geen woord gerept tijdens de afgelopen gemeenteraad door de oppositie.

Er komen nog grote werken aan, de N14 en het vervangen van de brug in Massenhoven zal nog jaren het verkeersbeeld beïnvloeden.  Dit zijn boven lokale ingrepen waarop een gemeentebestuur of schepencollege geen vat heeft en enkel niet bindend advies kan verlenen.  We moeten deze drastische verbeteringswerken ondergaan en nauwlettend toezien dat de problemen voor onze mensen zo miniem mogelijk gehouden worden.

De uitwerking van het masterplan zal dan weer wel een groot werk zijn van onze eigen meerderheid.  Het idee, de plannen, de uitvoering, de inspraak, allemaal gevoelens die onze gemeenschappen beter, hechter, veiliger en toekomst gerichter zullen maken volgens een aloud CD&V stramien.  Niet links niet rechts maar knal rechtdoor dat is de weg die wij niet inslaan maar blijven volgen.

Onze  meerderheidspartij volgt al legislaturen lang de noden, wensen en mogelijkheden binnen onze gemeente.  Wij voelen alle dagen de polsslag van onze dorpen.  Wij doen er geen jaren over om dan eens navraag te doen.  Neen wij volgen het leven in onze gemeenschappen van dag tot dag en zie in de media, onze mensen stellen dat op prijs, de hoge scores liegen er niet om.

Beste CD&V vrienden, wij zien de toekomst zonnig tegemoet en zullen met een sterke lijst naar de kiezer gaan om ons gelijk te bestendigen, hierover spoedig meer.

Tot ons zomernummer.